tisdag 3 april 2012

Träning gånger tre

Tisdag och morgonyoga som vanligt. Vaknade redan halv fem och kunde omöjligt somna om. Trots att jag har instruerat morgonpass ett tag nu så är jag alltid lika nojig att jag ska försova mig. Varför vet jag inte eftersom jag verkligen aldrig försover mig.

Blev en riktigt bra klass. Lite back to basic med ett par solhälsningar och statiska och dynamiska krigare. Ett bra tag sedan jag la mycket tid på basen på tisdagsklassen så det kändes som att det var dags. På tisdagarna har jag nästan alltid samma deltagare som kommer på min morgonklass vilket är superroligt eftersom vi då kan utveckla klasserna på ett helt annat sätt, men även om det är roligt med nytänkande så är det bra att bygga på basen också. Dessutom tycker jag att solhälsningar av olika slag är oerhört kompletta övningsserier där hela kroppen jobbas igenom.

Fick så otroligt fin respons utav en av mina stammisar i dag efter avslutad klass. Det är så roligt med nöjda deltagare och genom feedback, dels positiv men även gärna konstruktiv kritik, växer jag som instruktör. Det är roligt när de verkligen kan peka ut saker som är extra bra och jag blev riktigt, riktigt rörd av att höra vad hon hade att säga. Vet inte om det är jag som kanske är lite ovanligt blödig just nu, men jag var tvungen att gråta en och annan liten tår där efter avslutat pass. Snacka om att sätta guldkant på klassen. Mitt i mitt lilla snyftkalas i min ensamhet drogs brandlarmet i hela Collegium igång. Kanske tur det så att jag blev lite nedtagen på jorden igen.

Fortsatte mitt träningsmarathon med lunchpass på Skatteverket. Helt fantastiskt rolig klass i dag. Jag var övertaggad, men den mesta energin stod deltagarna själva för. De har utvecklats så enormt mycket sedan jag lärde känna dem i januari. Jätteroligt att se och dessutom kul att passet är så uppskattat. Jag möts alltid av glada leenden, träningslust och härlig kämparglöd när jag kör igång passet på tisdagarna. Vi skrattar, kämpar och svettas tillsammans igenom de fyrtiofem ganska tuffa minutrarna och det är så galet roligt. Det här är verkligen gemenskap och träningsglädje på hög nivå.

Dagar som dessa är det lätt att få hybris. Eller kanske inte, men dagar som dessa inser jag lite extra hur mycket jag tycker om att instruera.

Nåväl, känner mig lite som en överenergisk galning i dag och trots dagens två instruerade pass, fyrtio minuter  cykling och två timmar promenad kändes det liksom som att det fanns en del energi kvar i kroppen. Hoppade i träningskläderna efter middagen och tog en promenad i solskenet ner till Actic. Ett pass axlar fick bli fredagsnöjet. Framsida, baksida, ovansida - i en salig blandning. Brände skönt kan jag säga. Avslutade kalaset med att köra lite baksida lår. Just baksida lår är en stor akilleshäl när det gäller mina ben så där ska det jobbas lite extra under våren. Tur att man har svagheter. Vad skulle man annars jobba med liksom.

Torsdagsnöje!

Tog en liten omväg på vägen hem och landade sedan nöjd innanför dörren här hemma. Tror att jag lär sova lite extra skönt i natt. Träningsspäckad dag är till ända och där någonstans har jag även fått in jobb och lite plugg. Hej effektivitet! Godnatt effektivitet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar