torsdag 12 april 2012

Actic Värtahamnen

Tillbringar veckan i Stockholm och passar på att träna lite på bortaplan. I förrgår besökte jag Actic Värtahamnen för att köra lite axlar och mage. Möttes av ett mysigt litet gym som var väldigt välskött. Var själv fram till de tio sista minutrarna av mitt pass så det var bara att husera på bland vikterna. Det mesta som behövdes fanns, men, vilket är ganska vanligt på små gym, lite ont om fria vikter. Hantlar fanns det gott om, men skivstänger och viktplattor var det väldigt ont om. Ingenting som gjorde något när det stod axlar och bröst på planeringen, men för ben och rygg vill jag ha ett större utbud.



Bestämde mig för att enbart köra basövningar för axlarna. Startade med hantellyft åt sidan i många set. Låga vikter till en början och fortsatte sedan uppåt till dess att jag orkade hålla fem reps med korrekt teknik, men där ett sjätte reps skulle varit helt omöjligt. Därefter dropset. Grym kontakt!

Lite mage för att låta axlarna vila lite. Crunches med rep i kabelmaskinen. Både raka och sneda. Långsamma och snabba.

Därefter sittande axelpressar på lutande bänk. Lite samma upplägg som med hantellyften. Började med låga vikter, fortsatte upp till tyngre. Jobba tre set á fem reps på toppen och därefter dropset.

Mage igen för att låta axlarna vila igen. Basövningar som jag brukar ha med i coreprogrammet. Superkontakt här också.

Avslutade axelpasset med att jobba framsida och baksida axel i kabelmaskin. Låga vikter och kontakt i fokus.

Till sist trampade jag tio minuter på ett förbränningsprogram på trappmaskinen. Svettigt, men skönt!

Därefter traskade jag nöjd och glad därifrån. Höll på att blåsa bort när jag genade över Gärdet och tackade för att jag inte hade tränat ben. Då hade det varit tungt att gå hem i blåsten.

I dag tänkte jag besöka Actic City Regeringsgatan. Ska visst vara en stor Acticanläggning så det ska bli spännande. Även om jag föredrar att träna hemma där man hittar precis allt utan att behöva tänka är det roligt att gästträna på lite olika ställen. I dag blir det ben i fokus samt lite biceps och triceps som bonus. Pepp, pepp efter vilodag med enbart promenad i går. Har en galet bråkande mage just nu, men i dag är den på lite bättre humör. Så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar