måndag 23 april 2012

Hej måndag

Veckans första pass på gymmet är avklarat och det är med skakiga axlar jag sitter här och skriver. Taggad till tänderna klev jag in på gymmet efter jobbet. Laddad och peppad på att få träna ordentligt. Två vilodagar har gjort kroppen gott och nu var den redo att ta i igen.

Värmde upp med lite gummibandsträning och sedan var det bara att tuta och köra.


Hantellyft åt sidan
Den kanske mest traditionella axelövningen i världen. Tar så bra och får det verkligen att svida i musklerna även på ganska låga vikter. Började försiktigt och körde några högrepsset innan jag tog lite tyngre vikter och jobbade med fem reps per set. Avslutade med några högrepsset igen.

Bröst i pecdec
Gjorde som med hantellyften och värmde upp med några högrpesset innan det fick bli lite tyngre set. Kändes lite segt, men jobbigt på samma gång!

Flyes i cc
Bara att fortsätta låta bröstmusklerna jobba. Detta är verkligen en favoritövning. Kör, bara kör liksom.

Sittande drag med rep i cc
Perfekt övning för baksidan av axlarna. Jag är så skev i axlarna med starka ovansidor och svaga baksidor. Ganska inspirerande med svagheter faktiskt. Bara att kämpa på!

Sittande axelpressar
Nu började axlarna ta slut. Tre set á fem reps.

Framåtböjda hantellyft åt sidan supersettat med hantellyft framåt
Baksida och framsida axel i superset. Kan bli jobbigt och det var det också. Helt klart det jobbigaste i dag. Även om framsida axel är något starkare än baksidan har jag en hel del att jobba med även där.

Nu, med mat i magen, nyduschad och skapligt trött, känns det verkligen att veckan har börjat bra. I morgon ska jag insturera terminens sista yoga och sedan är det lunchpass på Skatteverket efter det. Ska ta mig en promenad till affären och handla lite och sedan blir det nog sängen. Hade som ambition att skriva lite på mitt exjobb, men orken är verkligen i botten så det får snällt vänta någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar