lördag 14 april 2012

Heeeej träningsvärk

Vaknade i går av en grym träningsvärk i benen och rumpan. Aj! Stelt och ömt precis hela dagen i går. Skönt! Träningsvärk får mig alltid att le och det var länge sedan jag hade så mycket ork i kroppen så att jag verkligen kunde ladda ur den på det här sättet. Tror att den senaste veckans stora överskott på sömn varit välbehövligt.

I går kryddade jag överkroppen med lite extra träningsvärk körde jag ett riktigt bra rygg och bröstpass i går. Actic Regeringsgatan fick det bli igen. Powerwalk dit i duggregn, vilket är mitt absolut bästa träningspeppväder. Älskar att gå i regn!

Sittande rodd med smalt grepp
Två uppvärmningsset med riktigt låg vikt och jobbade sedan upp vikterna. Bra start och kanonkontakt. Precis så här ska det inledas.

Breda latsrag
Låååångsamt och fokus på kontakt.

Latsdrag med smalt grepp
Mååånga set. Många reps. Mata, mata, mata på.

Hantelpressar på lutande bänk
Misstänker att det var här som gjorde att mina bröstmuskler känns som pansar i dag. Vågade köra på ganska tungt och med få reps. Många set. Darriga muskler efter detta.

Chins i maskin
Min resa mot oassisterade chins fortsätter. Det går framåt, men kom ihåg till nästa gång; kör detta först precis efter uppvärmningen när ryggen fortfarande är pigg.

Bröst i pecdec
Perfekt sett att få ut det sista ur musklerna.

Rygg i pecdec
Några avslutande set för ryggen. Sen var jag totalt slut!

Promenerade hem i ordentligt regn och kom hem lycklig. Underbara styrketräning!

I dag; sovmorgon, frukost framför Vampires och mys med min fina pojkvän. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar