måndag 2 april 2012

Underbara styrketräning

Hade något skit i kroppen förra veckan som gjorde att hela jag mest kände mig tung, otymplig och trött. Var inte direkt sjuk, men sprang runt med ett illamående och lite yrsel. Lite träning förra veckan alltså och jag har saknat det. I dag var det dags att göra comeback i gymmet. Biceps och triceps skulle få jobba var planen och så blev det också.

Värmde upp med promenad från jobbet, vilket tar trettio minuter ungefär, samt tio minuter på crosstrainer. Crosstrainer tycker jag är det ultimata sättet att värma upp när man ska köra överkropp av något slag eftersom man får med överkroppen på ett helt annat sätt än om man exempelvis går eller springer på band.

Körde därefter 1 set med 20 reps bicepscurls med gummiband bara för att verkligen få upp lite värme i biceps. Sedan blev det 7 set bicepscurls med hantlar, 5 set tricepspress med rep i cc, 4 set bicepscurls med skivstång, 4 set liggande tricepspress med hantlar, 4 set 21:an och 4 set/arm enarmspress bakom huvudet. Avslutade det hela med 3 set tricepspress i maskin. Kör i regel nästan aldrig maskiner (mer om det någon annan gång) förutom vissa benmaskiner, men just denna tricepsmaskin tycker jag är bra att avsluta ett tricepspass med då jag har lite svårt att verkligen få ur det sista ur just triceps.

Nu har jag lagom härligt darriga armar. Så skönt att vara lite back on track med träningen igen.

Trött och sliten efter en lång och tuff jobbdag, men var bara tvungen att visa mitt nya linne som jag köpte på Stadium i dag för 11 kronor. Haha! 149 kronor minus 25% medlemsrabatt minus 110 kronor intjänad bonus. 

Nu har middagen fått landat i magen och jag ska snart iväg på en powerwalk som ska förenas med lite framtidsplaner. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar