onsdag 25 april 2012

Intensiv rygg

Gymbesök efter jobbet i dag. Precis som ganska många andra dagar efter jobbet alltså. Rygg stod på schemat. Fortfarande hysterisk träningsvärk i axlarna så det passar fint att få utöka träningsvärkandet med lite ryggvärk också. För träningsvärk, det kommer jag ha!

Värmde upp med tio minuter på crosstrainer. Bästa uppvärmningen när man ska köra någon form av överkroppspass. Sen var det bara att rocka loss bland vikterna.

Startade med latspressar i kabelmaskin eller vad man ska kalla det. Kör som tricepspressar, men med raka armar. Bra uppvärmningsövning där jag började med högrepsset och jobbade därefter upp vikten. Många set. Orkade inte ens räkna.

Sen blev det många övningar och ganska få set, 4-5 per övning, och minimalt med vila. Hela styrkedelen gick lös på enbart fyrtio minuter. Ganska snabbt för att vara rygg.

Latsdrag först med brett grepp. Favorit när det gäller latsdrag. Bra kontakt och skön mjölksyresprutande känsla i ryggen. Bara att koppla på guldfiskminnet och köra utan att tänka för mycket. Växlade sedan över till v-handtag och körde ytterligare fem set.

Nu kändes ryggen ganska mör. Körde tre ganska lätta set stående rodd i smithen. En övning jag nästan aldrig kör så det fick bli lite fler reps här och flugvikter. Bra mellanövning.

Fortsatte till min stora kärlek - sittande latsdrag i kabelmaskinen. Jobbade upp vikten högre än vad jag brukar våga göra och vilket jäkla hit! Brände och sved! Efter fyra sådana set var jag död i latsen, men skam den som ger sig. Slängde in fem bonusset med tricepspress med rep över huvudet och sedan var det bara att köra rygg igen. Fyra set t-bar följt av tre set stående hantelrodd. Avslutade ryggkalaset med sittande rodd i maskin. Älskar snabba och intensiva pass!

Lätt illamående, men lycklig, gick jag sedan hem i regnet. Älskade träning. Vad vore livet utan dig?

2 kommentarer:

  1. Det där låter som "Svenska som andrspråk" för mig!

    ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Du kan få en demostration. Jag är grymt pedagogiskt ;)

      Radera