fredag 27 april 2012

Ben, ben, ben

Kompledig i dag och passade på att träna ett härligt förmiddagspass. Lyckades tagga igång mig själv redan i går innan jag somnade. Fredagar är likamed bendag! Baksida ben i fokus i dag.

Var på Actic Tornet för första gången i dag. Superfrächt gym med stora fönster, mycket ljus och nybyggda lokaler. Lite ont om ställningar och något trångt bland de fria vikterna, men helt klart ett mysigt gym. Gillar stämningen på Linköping City bättre, mer prestationsinriktat, och även tillgången på utrustning som är större där. Tornet var nog kort och gott ett lite mysigare gym. Kommer bli fler besök, helt klart, men inte huvudträningsstället.

Ben i dag alltså och fokus baksida. Startade med raka marklyft. En stor favorit! Började försiktigt och jobbade upp vikterna så att jag precis klarade fem reps per set. Många set här!

Kickbacks i kabelmaskinen. Brände fint kan jag lova!

Vadpress i smith. Lååångsam excentrisk fas. Aj!

"Gynstolen", superset in- och utsida.

Lårcurl. Min hatövning! Det svider, bränner och pulserar. Jag är ganska svag på baksidan i denna övning också vilket kanske gör att det hela blir ännu mer hatiskt. Fram med fokus och vilja och så kööööör man!

Avslutade bendelen med lite knäböj i smith. Fokus på djup och teknik!

Bonus: 4 set bicepscurls, 5 set sneda halva nedrullningar med viktplatta (mage) samt femton minuter fettförbränningsprogram på crosstrainern! Svettigt i dag! Minst sagt!

2 kommentarer: