torsdag 19 april 2012

Kärlek i gruppträningssalen

Torsdag och dags att instruera kvällsyoga. Åkte till Collegium ett tag innan min klass startade och brände av ett snabbt biceps- och tricepspass. Brände var minsann rätta ordet, för det var verkligen vad det gjorde i mina kära armar. Bicepscurls, tricpespress med rep i kabelmaskinen, 21:an, tricepspress med rep över huvudet i kabelmaskin. Superset! Snabbt och enkelt!

Därefter ner i yogasalen, tända ljus, låta deltagarna önska musik och instruera det bästa yogapasset på väldigt, väldigt länge. Startade med att sträcka ut kroppen, sedan jobba lite balans, styrka, smidighet och avsluta med att sträcka ut igen. Bra blandning och grym känsla! Nästa vecka är det sista veckan på vårschemat på Korpen och jag kommer då att vara på studieresa med årskurs åtta på jobbet så i kväll var min sista kvällsklass för terminen. Känns lite sorgligt! Kommer bli tomt.

Fick så otroligt mycket fin respons efter klassen av alla deltagarna. Det är vid sådana tillfällen, när man får höra att man är en stor inspirationskälla och får människor att må bättre, som jag verkligen kommer på varför jag är så fast i mitt instruerande och varför jag inte kan tänka mig att släppa det. Det värmer mitt hjärta och gör mig så glad. Det är underbart att få möjligheten att kunna dela med mig av min kärlek till yogan och träningen. Det är underbart att få andra människor att känna sig starkare och gladare. Det är underbart att vara del av detta!

Kärlek till mina fantastiska yogisar och kärlek till träningen och yogan. Kärlek till mig själv och min kropp också! Utan den hade det här liksom aldrig varit möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar