torsdag 5 april 2012

Skääääärtorsdag

Skärtorsdag och påskledigheten ligger precis framför fötterna. En välbehövlig ledighet som jag ska inleda med att försöka få ur mig en färdigproducerad hemtenta i kväll och i morgon förmiddag för att sedan kunna ta ledigt med gott samvete under påskhelgen. Tentan ska egentligen inte lämnas in förrän på tisdag, men jag känner att jag inte riktigt vill ha den liggande och gnagandes i bakhuvudet när jag ska försöka vara påskledig. Jag är sämst på att vara ledig ändå så en hemtenta som ska göras efter helgen behövs inte ovanpå detta.

Skärtorsdagen har hittills inneburit att jag sprungit på en kollega utklädd till kyckling (med tillhörande kycklingläten. Här på jobbet gåt vi alltid all in) samt blivit bjuden på påskgodis av mina elever. Jag blir alltid så glad av småsaker som bryter vardagsmönstret. Någon som vågar tänka outside the box, vågar bjuda på sig själv eller gör något överraskande och oväntat. Vardagen blir så lätt inrutad och att då ibland både få möta och själv göra lite småsaker som inte riktigt tillhör det vanliga mönstret är roligt.

Nu; back to work!

2 kommentarer:

  1. Och det bästa är att det händer varje dag om man vill! Ta en ny väg till jobbet, le åt en främling eller testa en ny maträtt t.ex. :-)
    Påsk kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Det lilla är det bästa! Kram och glad påsk Ingmarie

      Radera