onsdag 18 april 2012

Chinsmorgon

Klockan ringde 05.30 och 06.40 stod jag på gymmet redo för ett ryggpass. Älskar morgonträning!

Hur kan man inte älska morgonträning när man möts av detta när man går ut för att cykla till gymmet?

Ryggpass i dag, som sagt, och jag valde att starta det hela med lite rehab för baksida axel. Gummibandsträning som verkligen gör att kontakten är maximal. Kändes riktigt, riktigt bra! Därefter chins. De assisterande vikterna bara sjunker och sjunker vilket är roligt. Började försiktigt i dag och jobbade sedan upp det till tyngre och tyngre. Landade på nio set á 8-10 reps. Bra ryggstart!
Chinsträning!
 
Fortsatte därefter med sittande latsdrag i kabelkrossen. Riktig favoritövning när det gäller ryggen. Det är få övningar som jag får att ta så bra som denna. Fyra set á 10 reps!
Slutligen två set t-bar samt lite bonusträning för sneda magmusklerna. Skön start på dagen!

Dusch, mellanmål och sedan raka vägen till jobbet. Snacka om att jag är jobbpepp dagar då jag får starta som i dag. Underbara morgonträning så härlig du är! Har gått runt med en brännande känsla i ryggen så fort jag skrattat under dagen och träningsvärken har sakta men säkert kommit krypande.

Kan man bli annat än pepp när man tränar i snyggaste tröjan någonsin. Tack lillasis!
 
Nu ska jag slänga in sista tvätten i maskinerna och sedan gå en kvällspowerwalk. Behöver lite frisk luft och rörelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar