onsdag 29 februari 2012

BodyAttack in my heart

Onsdag och en ypperlig dag att köra ett pass BodyAttack på kvällen. Jag fullkomligt älskar BodyAttack. Svettig och högintensiv konditionsträning som dessutom kommer att göra mig till en bättre löpare då man tränar en del spänst, explosivitet och uthållighet. Förutom det är det fruktansvärt rolig träning.

Lite tung i kroppen även i dag, men inte i närheten av den hemska känslan som fanns i kroppen under gårdagens två pass. Med andra ord så går det åt rätt håll. Tror att energi- och vätskebrist spökade en del i går samt lite annat också. Helt enkelt bara att acceptera att man har dåliga dagar - dåliga träningsdagar och dåliga instruktörsdagar. Ibland sammanfaller dem visst...

Nu har jag endorfinkalas i kroppen som inte verkar vilja ge med sig. Funderar lite smått över när det ska gå över och kroppen ska inse hur trött jag faktiskt är?! Kanske lagom till dess att klockan ringer i morgon bitti. Tar tillfället i akt och smider träningsplaner och träningsupplägg - både kortsiktigt och långsiktigt. Det är löpningen jag verkligen vill satsa på rent träningsmässigt samt att jag vill lyfta yogan till nya plan - min egen yoga alltså. Just nu yogar jag enbart med fokus på mina klasser. De gånger jag kör hemma har även de huvudsyfte att förbättra och testa nya klassupplägg. Jag älskar att instruera yoga, men det blir lite krock mellan min yoga och mitt yogainstruerande. Min tanke är att under våren försöka yoga minst en gång i veckan för min egen skull. Ett pass där jag helt släpper instruktörsfokuset och bara tränar igenom min kropp och ger den vad den behöver. Höfter och rygg primärt med andra ord.

Löpningen har jag som mål att börja springa längre, men jag vill även bli mer explosiv. Nu är jag otroligt medveten om att jag aldrig någonsin kommer att bli en snabb kortdistanslöpare. Jag har helt enkelt inte de förutsättningarna. Min kropp är istället mer anpassad för lite längre sträckor och har mer utav en seghet än snabbhet. Halvmaradistanser är målet för året och sedan ska jag klättra vidare. Har lite smådrömmar om lite längre lopp under de kommande åren, men mer om det någon annan dag. Dock lär det komma snart. Jag är nämligen så galet löpningspepp just nu så att det är galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar