tisdag 7 februari 2012

Omkastning och yoga

Gjorde en liten omkastning i träningen den här veckan. Har bokat tid för en välbehövlig och väldigt efterlängtad massage på torsdag så då känns det mindre genomtänkt att köra bröst, mage och ländrygg på kvällen och ännu mindre genomtänkt att ha ett benpass på fredagen. Istället fick det bli axlar och bröst i går efter praktiken. Ett riktigt, riktigt bra pass blev det och det börjar kännas att det händer saker med styrkan. Speciellt ovansida axlar börjar kännas starka. Största svagheten sitter fortfarande i framsida axel så en ganska ordentlig obalans där alltså. Även baksida axel är ett område där det finns en del att jobba med. Det häftiga med träningen är verkligen den enorma kroppskontroll och kroppsmedvetenhet som man får. Jag upptäcker själv mina svagheter lättare och lättare, hittar obalanser som på sikt kan leda till skador och därför behöver åtgärdas nu och så vidare. Det är häftigt! Det roliga är nästan att det faktiskt alltid finns saker att jobba med och förbättra. Det är liksom resan som är målet så att säga.

Avslutade gårdagens pass med att trampa på crosstrainern. Lyckades packa fel skor så löpning kändes inte så genomtänkt. Fick svettas lite extra där på crossen. Inte helt fel!

I dag inledde jag dagen med en yogaklass som vanligt på tisdagar. Sammanfattningsvis en okej klass, men inte så mycket mer än så. Skönt att få sträcka ut, rotera loss och andas lite. Min kära kropp var dock inte på yogahumör och protesterade en hel del. Dagsformen kan verkligen variera om man säger så.

Hoppade in i gymmet efter klassen och körde rygg. Inte optimalt att lägga ett ryggpass morgonen efter ett kvällspass med axlar och bröst, men ibland får det bli så. Kände mig svag och hade svårt att få kontakt, men nu i efterhand känns det ordentligt i ryggen och en skön trötthet har infunnit sig så det blev nog bättre än vad jag trodde.

Nu har jag slängt i mig frukost nummer två och ska fixa lite småsaker innan det är dags att plåga kunderna på Skatteverket med lite corepuls klockan elva. Bara att köra på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar