fredag 2 mars 2012

Morgonlöpning

Hade tänkt köra ett pass morgonspinning mellan kvart i sju och halv åtta i dag. Perfekt start på dagen och en bra avsltuning på träningsveckan. Problemet var dock att spinningsuget totalförsvann under kvällen i går och jag kände inte alls för att sitta inomhus på en cykel där jag inte kommer någonstans alls. Nej tack!

Vad lockade då? Löpningen så klart! Min krånglande höft och allt fixande med den under hösten och vintern har gjort att min löpning varit minst sagt sparsam sedan i slutet av augusti. Nu börjar det äntligen ge ordentliga resultat med höften och jag känner att det känns mer och mer stabilt för varje dag. Nu gör det inte längre ont att gå, inte ens i uppförsbackar, och de gånger jag testsprungit har det varit helt utan problem. Så skönt!

Så, en löprunda blev det i morse. 30 sköna minuter i takt med att världen ljusnade och Linköping vaknade. Helt jäkla fantastiskt underbart! Lite segstartad och inget tempo att skryta med, men så underbart. Höften kändes stabil trots lite backar. Nu är jag glad! Förbannat glad! Heeeeeeejjjjjjjjjjjjjj endorfiner! Hej helgen!

1 kommentar:

  1. sv: tack fina du... önskar att jag hade lika mycket energi och träningsglädje som dig <3

    SvaraRadera