onsdag 1 februari 2012

Energikällan

Härlig jobbonsdag. Har varit dödligt träningspepp precis hela dagen. Trots att jag är så vansinnigt sliten och trött i övrigt så är träningsmotivationen på topp precis hela tiden just nu. Min underbara träning. Min underbara energikälla. Som jag älskar min träning


Dags att skapa lite ny energi. Träningen ger verkligen den bästa energin när väldigt lite annat hjälper.

Slutade tidigt i dag och åkte direkt till gymmet. Väl där blev det ett snabbt och intensivt pass. Startade med tio minuter uppvärmning på crosstrainern och därefter var det biceps och triceps på schemat. Ett riktigt bra pass, speciellt bicepsdelen. Brände ordentligt och jag kände mig riktigt stark. Styrketräningen är så fantastiskt rolig just nu. Absolut inga problem att bränna av fyra sådana pass i veckan. !

Vidare upp på löpbandet för intervaller. Seeeega ben och allt annat än behagligt. Fast å andra sidan, när sjutton blev det behagligt att springa intervaller? Är intervallöpning är behagligt är det något som är galet fel liksom.

Fem minuter uppvärmning med höjning av hastigheten efter varje minut. Därefter tio stycken enminutersintervaller med trettio sekunder joggvila mellan. Det kändes i de sega benen kan jag lova. Avslutade det hela med fem minuter nedjogg i en fart som var så längsam att den nog inte ens kan räknas som springfart.

Nu är jag hemma och har laddat i med mat. En pluggkväll väntar. Noll pepp, men lever på ett gäng härliga endorfiner. Tack träningen, tack kroppen, tack endorfinerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar