tisdag 21 februari 2012

Nya skor på väg

Jag sliter löparskor på löpande (haha!) band. Mina föredetta trotjänare är inte mycket att hänga i granen och ett par nya skor var därför läge att klicka hem i dag, eller egentligen redan före jul. Nu när våren börjar närma sig börjar också löpningen kickas igång på ett helt annat sätt. Sprang årets första långpass i söndags och har så mycket löplust just nu att jag knappt vet vart jag ska ta vägen.

I regel är jag emot att köpa träningsskor på rea eftersom gummit i skorna är en färskvara, men då jag lär slita ut dessa skor innan sommaren så insåg jag i dag att jag faktiskt kunde fynda lite på rea. Istället för Asics nya Gt 2170 har jag fyndat höstens variant av Gt 2160. Samma sko, men till lägre pris. Då det är höstmodellen och inte en modell från 2001 så känns det ändå okej. Lär bli några par till skor den här säsongen ändå (Gt 2170 när jag sprungit slut på dessa som är på väg samt, innan dess, ett par Ds Trainer).

Beställer alltid mina löparskor från England eftersom priserna där är skapligt mycket mer plånboksvänliga än vad svenska priser är. Vet man vad man ska ha för något tycker jag att det är perfekt att fynda lite. Är man dock osäker är det bättre att få hjälp i en riktig löparbutik och då betala lite extra. Skor är så galet viktigt och här ska man i första hand inte spara pengar om man inte vet vad man är ute efter.

Hur som, dessa underbaringar är alltså på väg hem till mig nu. Brukar ta några dagar, men då jag dragit på mig en förkylning som heter duga känns det inte som att det är hela världen.

 
Asics GT 2160

Passade även på att uppdatera träningsgarderoben, som uppdateras mer frekvent än min vanliga garderob, när jag ändå var i farten. Hittade lite reagrejer och då träningskläder är tokbilligt i England i jämförelse med Sverige då är rea i England nästan gratis. Kan man inbilla sig i alla fall.

Nu väntar jag med glädje på att paketet ska skickas hit. Tänk vad glad man kan bli av lite nya skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar