onsdag 15 februari 2012

Skospaning

Kikar runt på nätet och letar löparskor. Eller letar och letar, suktar snarare, då jag är bombsäker på vad jag vill och ska ha. Springer uteslutande i Asics och har verkligen hittat mitt märke där. GT 2000-serien är som gjord för mina fötter och mina senaste GT 2160 har varit underbara. De sjunger dock på sista versen nu och jag måste verkligen köpa nya skor snart då antalet löppass lär skjuta i höjden när våren är här.

Gt 2000-serien är perfekt att springa långpass i och jag lär inte överge dem. Perfekt passform, slitstarka, lagom med dämpning och bra löparkänsla. Dock tycker jag att de är för klumpiga på kortare och mer intensvia pass så då skulle jag vilja ha ett par lite lättare skor. Testsprang ett par Asics DS Trainer i dag och de var nog precis vad jag letade efter. Lätta och mer lämpade för lite fart. Kanske skulle jag slå till på två par skor för att fira att allt faktiskt gått så bra på sista tiden?! Tåls att tänkas på i alla fall.

Asics GT 2170 och Asics DS Trainer 17.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar