måndag 27 februari 2012

Friskförklaring

Efter en helg med många långpromenader tog jag i morse tillfället i akt och friskförklarade mig själv. Intog gymmet klockan sju och tränade ett lätt styrkepass innan jobbet. Hantellyft åt sidan, 21:an, tricepspress, bröst i cc, baksida axel i cc och latsdrag. Enkelt med andra ord och fruktansvärt skönt efter en förkylning som gav träningsvila i något som känns som evigheter, men som egentligen bara varade i fem dagar.

Väntar några dagar med löpningen, men det kliar något fruktansvärt i benen just nu. Dessutom ligger mina nya skor och väntar på uthämtningsstället, vilket inte gör saken lättare. Tror att jag ska försöka hämta skorna i dag så att jag kan få sukta lite extra. När vädret i förra veckan och i helgen dessutom såg ut så här så stillas inte begäret efter att springa precis:



Istället för löpning får jag i kväll nöja mig med att instruera ett pass core. Inte fy skam det heller, men med anden på hjärtat hade jag mycket hellre skuttat ut i skogen och sprungit, sprungit och sprungit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar