onsdag 15 februari 2012

Så mycket kärlek till träningen

BodyAttack i dag då och därmed premiärträning på Actic Linköping City. För att börja med anläggningen så ett riktigt trevligt ställe och framförallt väldigt fräscht. Det fanns liksom det mesta man kunde önska sig - ordentligt med fria vikter och många konditionsmaskiner, vilket är det jag värdesätter högst, men även en riktigt stor maskinpark. Rent och snyggt överallt. Blev lite extra förälskad i gruppträningssalen som själva passet var i. Verkligen perfekt!

BodyAttack då? Sammafattningsvis, enormt högintensivt. Mjölksyra, svettigt och lätt kräkskänsla. Upplägget påminner en hel del om ben-/pulsdelen i min corepuls, men snäppet mer högintensivt och med mer fokus på kondition än styrka. Passet är uppbyggt med tre styrkelåtar och resten kondtion. Verkligen en klass i min smak. Det är få konditionsgruppträningspass, förutom spinning, som kan få mig att känna mig som en urvriden disktrasa, men i dag fick jag den känslan.

Status just nu är enormt glad, energisk och hög som ett hus på endorfiner. Jag känner så enormt mycket kärlek till min träning att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Aldrig någonsin att jag tänker släppa träningen, eller instruerandet. Inte för något i världen. Jag älskar att min kropp kan få mig att må så här bra. I dag var det lite pricket över i:et. Det var länge sedan jag var en sådan här nöjd passdeltagare.

En sak är säket. BodyAttack kommer det utan tvekan att bli fler gånger för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar