torsdag 23 februari 2012

Våååårväder

Solbrillor, klarblå himmel, läsning på balkongen. Helt okej att vara dunderförkyld och stillasittande en dag som denna. Eller, egentligen skulle jag vilja springa. Springa, springa, springa. Men i brist på annat låter jag kroppen få en ordentlig återhämtning i solen samtidigt som min albinoliknande hy kanske kan få lite färg. Vad underbart det är med vårsol.



Nu väntar lunch och sedan mer vila. Laddar upp både fysiskt och psykiskt inför nästa vecka då det kommer att bli en ordentlig omvändning i mitt liv. Det har stormat en hel del hos fröken Jensens känslor under hösten och vintern. Ibland behöver man ett avbrott, en nystart och en omvändning i liv. Ibland behöver man dra förbannat hårt i nödbromsen, stanna upp och inse vad man egentligen håller på med. Livet rullar så lätt på och det är lätt att tappa kontrollen. Jag ser fram emot vad som komma skall, men det är samtidigt läskigt. Riktigt jäkla skitläskigt. Men, mer om det någon annan gång. Först ska jag landa i mig själv. Det behövs. Big time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar