måndag 27 februari 2012

Core på Folkungaskolan

Vickade ju en coreklass nu på kvällen och hej och hå vilket sjujäkla endorfinpåslag jag fick. Det krävdes visst inte mer än lite (eller snarare många) knäböj, sumosquats, lite hopp och så sju låtar med traditionella coreövningar för att endorfinerna skulle dansa i kroppen. Skönt att vara igång igen och nu känns kroppen lagom seg och härlig efter två träningspass i dag.

Klassen i sig gick bra. Var totalt opepp innan, men blev övertaggad på väg till klassen då jag först mellanlandade på Hemköp för att hämta ut ett litet paket från England. Bara tanken på dess innehåll gjorde att träningssuget kom på besök ordentligt.

Kroppen kändes i alla fall pigg och glad, så friskförklaringen gäller verkligen. Underbart! Nu ska jag se till att hålla mig frisk.

Fick ett (endorfinrusigt) ryck och gör som alla andra gruppträningsinstruktörsbloggare - tar kort på mig själv i gruppträningssalen. I dag iklädd den absolut snyggaste efterträningen outfiten: Korpenhoodie i gigantisk storlek (får typ plats två personer i) och skönaste överdragsbyxorna från Röhnish. Addera ett härligt lager svett över kroppen och bara strumpor på fötterna då skorna redan åkt av. Mycket stiligt måste jag säga. Hmmm...

2 kommentarer: