tisdag 15 maj 2012

Sista för terminen

Hade tänkt springa intervaller i kväll, men kroppen tänkte visst annorlunda. Jag vet inte om det är allt pollen i luften, dålig sömn eller en kombination som gjorde min kropp totalt utslagen i dag. Löpning var bara att glömma och istället fördrev jag kvällen med en sju och en halv kilometer lång powerwalk. Skönt med duggregn, men ändå värme i luften.

Lite mer träning än detta har det dock blivit. På lunchen instruerade jag terminens sista pass på Skatteverket. Nu är alla mina klasser för våren över vilket känns lite konstigt. Yogan tog slut redan för tre veckor sedan och i dag var det alltså dags att säga glad sommar till Skatteverkarna också.

Firade det hela med att riva av en gammal koreografi vilket jag tror var uppskattat. Att plocka fram gammalt blir alltid roligt då det känns nytt samtidigt som kroppen ändå minns varje rörelse. Svettiga och glada var vi sedan efter att ha uthållighetstränat ben, rumpa, mage och ländrygg i 45 minuter. Jag var riktigt taggad och det resulterade i en riktigt bra klass med mycket energi. Precis som det ska vara!

Gjorde även ett personligt konstaterande under passet i dag - satan vad stark jag blivit under våren. Visst känner jag det i det mesta, men att plocka fram en gammal koreografi som man inte kört på några månader och konstatera att det inte alls var lika jobbigt som sist är verkligen ett kvitto på att träningen går riktigt bra just nu. Roligt!

I morgon blir det en sväng till gymmet innan jobbet. Rygg står på schemat samt lite biceps och triceps som avslutning tror jag allt. Därefter veckans sista jobbdag vilket känns så galet skönt! Fyra dagars ledighet väntar och i morgon får jag äntligen sätta mig på bussen mot Stockholm för massor av mys. Efterlängtat efter tio dagar ifrån varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar