fredag 4 maj 2012

Sådan skillnad

Kass dagsform i går och väldigt mycket bättre i dag. Kanske inte på topp, men inga problem att stå och dra raka marklyft 06.35 i morse.

Ben i dag alltså. Och bonus mage. Och bonus ländrygg. Intensivt, minimalt med vila, många reps, tungt, mjölksyrigt, pump. Underbart!

Startade kalaset med raka marklyft. Stor favoritövning. Tror att jag behöver dragremmar eftersom greppet släpper och underarmarna ger upp långt innan benen och ländryggen fått sitt. Det går liksom inte att köra så tungt som jag egentligen klarar. Och behöver! Samma sak när jag kör rygg. Armarna och händerna orkar inte det som ryggen kräver. Häftig utveckling!

För att ta ner mig själv på marken igen efter favoritövningen tog jag en jag hatar - utfall i smith. Slängde på lite mer vikter och körde sedan 6 reps/ben utan vila mellan. 4 set och sedan skakig och med stjärnor hoppandes framför ögonen!

Vader i en sådan maskin där man hänger ett bälte runt midjan och kör. Skönt att slippa ha tyngden på axlarna. Annars kör jag oftast vadpress med fri stång eller i smith.

Några set sittande benpress. I like! Tungt, tungt!

Benkalaset avslutades med adduktorerna. Många reps och låga vikter.

Bonus: mage och ländrygg.

Bra start på fredagen! Kroppen är genomtränad för veckan och i eftermiddag åker jag till Stockholm för en helg där. Har packat ner lite träningskläder så lite promenader och någon powerwalk tänkte jag klämma till med. Annars vilodagar och så kör vi på måndag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar