måndag 7 maj 2012

Veckan inledd

Måndag och vecka 19 är här. Träningsveckan är i full gång och jag är laddad till tänderna. Vecka 19 innebär även lite omstrukturering i tränings- och kostplanen. Jag har lagt på mig en hel del muskelmassa under våren och känner att det nu börjar bli dags att få fram musklerna lite mer synliga. Med andra ord, det är dags att lätta några kilo kroppsfett. Tänker göra ett längre inlägg om detta lite senare, men kort och gott kommer det inte att bli någon extremdiet. Dock krävs det ju lite tanke bakom en sådan här diet där man verkligen är mån om att bibehålla all muskelmassa och en vanlig viktnedgång som oftast bara handlar om att tappa kroppsvikt. Men som sagt, mer om det senare i veckan.

Hur som, inledda träningsveckan med axlar och bröst efter jobbet i dag. Ett galet intensivt pass där axlarna verkligen var i fokus och bröst fick bli lite bonus. Jag har rätt bra tryck i bröstmusklerna, men mina axlar är jag inte riktigt nöjd. Just axlar, tillsammans med mage, är faktiskt det jag tänker att jag ska prioritera lite extra de närmaste veckorna.

La upp passet lite annorlunda mot hur jag brukar köra. I vanliga fall brukar jag köra varannan övning när jag har två muskelgrupper på schemat. I dag valde jag istället med att starta med axlarna, eftersom dessa är i fokus, och verkligen trycka ur precis all kraft jag hade där innan jag gick över till bröst. Blev riktigt, riktigt bra! Jag gillar att träna axlar, har alltid så grym kontakt, så att inleda träningsveckan med axlar och bröst gör att ribban läggs högt.

I dag då:
- Hantellyft åt sidan
- Framåtlutande hantellyft (baksida axel)
- Hantellyft framåt
- Axlar med rak stång i kabel
- Stående hantelpress

- Stående flyes i kabel
- Bröstpress i maskin (alla bänkar var upptagna så jag orkade inte vänta för att få göra hantelpressar)
- Bröst i pecdec

Skapligt mör och med ett ordentligt pump i axlarna gick jag gladeligen hemåt. Nu blir det hemmamys resten av kvällen. I morgon instruerar jag terminens näst sista lunchklass på Skatteverket. Shit vad fort det gått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar