onsdag 16 maj 2012

Det där med dagsform

Så var det det där med dagsform, den variera ständigt. Eller snarare tror jag att min kropp är inne i någon form av veckoform just nu. Förra veckans pass var på topp och denna vecka har jag varit svag, stel, haft dålig kontakt, svårt med fokus och allmänt ur form. Morgonens ryggpass var inget undantag. Sovit värdelöst med mardrömmar precis hela natten igenom och det gjorde nog sitt till. En ond mage ovanpå det och då blir det liksom inte helt bra. Dessutom - jag blir galen på allt pollen!

Men, skam den som ger sig. 06.35-07.20 rev jag av ett ryggpass. Biceps och triceps som bonus. Värmde upp med stående skivstångsrodd, vilket nog var den enda övningen som kändes riktigt bra i dag. Superset med bicepscurls med skivstång. Vidare iväg för breda latsdrag, långsam excentrisk fas. Så svag jag kände mig! Inget tryck, ingen kontakt.

Körde sedan latsdrag i cc. Min favoritövning i vanliga fall, men inte ens den ville sig i dag. Lite bonus med "superman" med rep i cc. Triceps ville faktiskt samarbeta! Avslutade det hela som jag började - stående skivstångsrodd.

Vissa dagar är det bara att acceptera att dagsformen inte är på topp. Jag kan dock inte låta bli att tycka att det är frustrerande att jag oftast inte har en dålig dag utan att det dåliga dagarna brukar hålla i sig. En dag är liksom okej. Då kan man bara koppla på psyket lite extra och gå på ren vilja. Det värsta är att det blir svårt när dagsformen är dålig flera dagar i rad. Så, i morgon kroppen skärper du till dig! Jag vill ha dig stark, allert och träningspeppad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar