tisdag 22 maj 2012

BB

BB, baksida ben, var vad kvällen hade att bjuda på. Tog en liten extrasväng på vägen till gymmet och allt som allt har jag nog knåpat ihop tre timmar promenad i dag. Så skönt att vara ute nu när det är så varmt ute. Lite färg har jag lyckats få på den annars så likbleka kroppen också.

Som sagt, baksida ben samt lite höfter som bonus. Eller snarare ben med baksidan i fokus, för jag har inte enbart tränat isolerade övningar för hamstrings i dag. Startade med en av mina favoritövningar all time - raka marklyft. Värmde upp med några högrepsset och stannade sedan på 6 reps/set och lyckades sätta ett PB. Fast helt ärligt så orkar benen mer, men händerna orkar inte hålla emot tyngre i dagsläget så det kanske var händerna som fick sitt PB. Dragremmar är ett måste nu! Nå väl, kändes finfint att få till detta PB i dag ändå. Nöjd och bra start på passet!

Fortsatte med utfall med viktplatta och rotation. Bra för balans, koordination och styrka. Ganska enkel övning rent styrkemässigt och handlar mer om mjölksyreträning och högreps än någon form av maxstyrka.

Vidare mot lite liggande bencurl. Hatövning nummer ett när det gäller benen. Jag är så svag i denna. Sänkte vikten och körde högreps, ca. 15-20 reps/set, och fick faktiskt bättre kontakt då. Nöta, nöta från grunden.

Därefter lite sittande benpress. Ner på 6 reps/set och stannade sedan på 164 kg där jag körde några set. Snart dags att börja klättra uppåt i vikterna här tror jag.

Avslutade med lite höftrehab i "gynstolen" och sedan var det bara att promenera hem på skakiga ben.

Summan av dagen: två syrkepass, axlar och bröst, samt ben, löpband med fartökning i drygt 20 inklusive upp- och nerjogg samt totalt omkring tre timmar promenad. Jag tror kroppen fått sitt i dag! Känns helt befogat att jag kraschlandade i sängen för drygt tjugo minuter sedan.

Nu är det bara att ladda om för morgonpass med biceps, triceps och mage i morgonbitti. Är redan lite smått förväntansfull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar