söndag 13 maj 2012

Benen, benen

Jag älskar att träna ben. Stor favorit helt klart! Älskar starka snygga fasta ben med mycket muskler. Benen är dessutom det jag gillar bäst med min kropp. Jag älskar mina ben och jag älskar att de är så starka och uthålliga som de är.

Men, för att benen ska bli bra kräver de extra omvårdnad. Det är stora muskelgrupper som kräver mycket träning. Jag kör just nu två pass ben i veckan - ett med fokus på framsidan och ett med lite mer fokus på baksidan. Just i dag var det fokus på baksidan. Bara basövningar och inga konstigheter.

- Raka marklyft - måste, måste fixa dragremmar. Händerna orkar inte hålla emot dem vikt som jag egentligen vill lägga mig på. I övrigt - kanonkontakt!

- Utfall i smith - tungt och få reps. Aj!

- Liggande bencurl - en av mina stora svaghetsövningar. Jag vet inte varför jag har så svårt att få till den, men det är lika knepigt varje gång.

- Vader - ett ord: PUMP!

Bonus
- Sneda magmusklerna i maskin - en av få maskiner jag tycker är riktigt bra. Det tar, för att uttrycka det milt.

- Crunches på boll 

- Rygglyft på boll - höger, vänster, rakt, höger, vänster, rakt, hö... Ni fattar!

- "Cykla" - varannan sida. Brännnnnner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar