torsdag 3 maj 2012

Kass, kassare, dagsformen

Sommarvärmen håller i sig och en härlig pollenallergi har gjort intrång i kroppen. Vet inte om det var just pollen, en lång arbetsdag eller en allmänt dålig träningsdag som gjorde att min kära kropp bjöd på världens sämsta dagsform. För helt ärligt, dagsformen var verkligen kass i dag. Då menar jag inte bara dagsformen som i att kroppen kändes orkeslös utan även dagsformen som i att min vilja var bortblåst, mitt fokus på villovägar och min träningsglöd helt bortsprungen. Puts väck liksom! Borta! Den enda jag såg i spegeln var en orkeslös degklump med noll muskler. Kass dagsform rakt igenom alltså!

Hade planerat ben i dag, men med mycket folk på gymmet i samband med min kassa sinnesstämning bytte jag snabbt pass på eftermiddagens pass och morgondagens morgonpass. Så, biceps och triceps fick det bli i dag. Inget pump, ingen styrka, dålig kontakt. Kändes ändå som ett bra val att byta. Ben är min favorit och jag vet att jag oftast har bättre tryck i kroppen på morgonen eller förmiddagen så det blir nog bättre att köra det i morgon.

Som sagt, det svaga degklumpen presterade inte på topp i dag. Det är sällan både kropp och psyke sviker mig samtidigt, men ibland får man väl ha skitdagar. Skitdagar då man helst bara vill dra täcket över huvudet och skita i att träna. Kanske kan man se det som en prestation att ens genomföra passet i dessa fall. Men nej! Att ställa in passar inte mig. Självklart om man är sjuk, men inte för en dålig dag.

Bicepscurlade i alla fall 3 set, á 5 reps på 27 kg i kabelmaskinen samt 3 reps på 32 kg. Kanske helt okej ändå?!

I övrigt: hantelcurl, tricepspress i kabelmaskin, bicepscurls i kabelmaskin samt tricepspress med rep över huvudet. 20 minuter crosstrainer.

Från dagens pass plockar jag med mig att jag faktiskt kan genomföra pass trots att jag egentligen inte vill. Trots att huvudet skriker nej och motivationen är i botten. Dessutom tar jag med mig den energi jag fick av att sitta ute i solen utanför St. Larskyrkan ett tag innan jag gick in på gymmet. Underbara, underbara vår!

 Mys i St. Lars-parken

Sol

 Tröstätning. Mmmmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar