fredag 11 maj 2012

Fredagar = BW Training

Fredagar är BW-träning. Before work! Klockan ringer 05.30 och då är det bara att kicka igång dagen. Körde rygg 06.35-07.15. Golden hours. Jag är starkaste, mest allert och igång morgontid. Föredrar så mycket att styrketräna före jobbet istället för efter. Tvärtom med löpning. Då vill jag ha hela dagen på mig att komma igång och sedan springa på eftermiddagen eller kvällen.

Rygg som sagt. Jag börjar sakta men säkert gilla mina ryggpass. Eller gilla och gilla, jag börjar snarare sakta, men säkert att inte längre ogilla mina ryggpass så starkt. Kanske är det utveckling som gör att det känns roligare. Jag blir starkare och har bättre kontakt. Just kontakten med ryggen har varit lite strulig, men nu börjar det bli bättre. Hard work lönar sig liksom.

Tog en vilodag i går så i dag var kroppen galet laddad för lite träning på morgonkvisten. Startade upp med skivstångsrodd. Började försiktigt och jobbade upp vikten. Kändes stabilt och starkt!

Breda latsdrag fick bli fortsättningen. Kändes kan jag lova. Backade ner lite i vikt och höjde upp repsen. Explossiv koncentrisk fas, stopp fem sekunder och sedan låååångsam excentrisk fas. En riktig fullträff! Tror att detta är den största boven till den begynnande träningsvärken som smyger sig på.

Fortsatte sedan med latsdrag i cc. Min stora kärlek. Love!

Gav mig på skivstångsrodden igen. Tyngre vikter, färre reps denna gång.

Latsdrag med smalt, omvänt grepp. Den enda övningen där det inte riktigt ville sig i dag. Vet inte riktigt vad det var, men skyller på trötta händer som inte orkade hålla emot.

Avslutade med några set sittande rodd i maskin. Trött nu! Ut med det sista och sen in i duschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar