tisdag 22 maj 2012

I dag, i övrigt, i kväll

Tisdagar är likamed ledig förmiddag, vilket i sin tur betyder möjlighet att kunna morgonträna utan någon egentlig tid att passa. I dag inledde jag morgonen med lite systerprat via Viber som uppladdning innan jag gav mig på ett pass axlar och bröst. Har inte varit på gymmet sedan i onsdags och det kändes i kroppen. Här fanns energi att använda! Massor av härlig styrketräningsenergi som bara ville ut, ut, ut!

I dag:
Axlar i fokus. Bröst är en av mina styrkor så just nu lägga det lite mindre tid där och lite mer fokus på axlarna då jag ofta kör dessa muskelgrupper ihop. Hantellyft åt sidan i mängder, sittande axelpress med viktskiva (tar finfint på både fram- och ovansida), framåtlutade axelpressar fick bli dagens huvudövningar. Lite rotator cuff med gummiband också.

För bröst blev det finfina stående flyes i cc samt bänkpress. Enkelt och inga konstigheter! Kändes starkt och stabilt.

Avslutade på löpbandet. Fem minuter uppjogg och sedan fartökning stegringsvis. Körde 40 sekunder på en hastighet och ökade sedan med 0,2 km/h per 40 sekund. Kändes för den kassa konditionen kan jag lova! Höll på så i tio minuter och avslutade med en fin och hög puls. Lite nedjogg och sedan var jag nöjd!

I övrigt:
I övrigt går det fint med den något tillstramade kosten och den utökade cardioträningen. Lite drygt minus ett kilo förra veckan. Känns kanon! Det finns muskler där under och nu ska de komma fram! Jag vill se vad jag verkligen lyckats bygga upp den här våren.

I kväll:
BEN! Fokus baksida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar