måndag 26 december 2011

Underbar julhelg

En helt fantastisk julhelg är förbi och jag har verkligen njutit av varje liten sekund. Kravlöst, avslappnat och väldigt lugnt. Precis vad jag behövde för att ladda på batterierna. Fulltankad med glädje, skratt, sömn, värme och kärlek är jag laddad för mellandagar fyllda av mycket ex-jobbsskrivande, men även en hel del annat bus.

Julhelgen då?! Startade julafton med en skön löparrunda. Fem plusgrader, barmark och lera är kanske inte det bästa receptet för julkänslor, men perfekt för att kicka igång ett skönt endorfinflow som snällt höll i sig hela julafton. Fem kilometer över stock och sten blev det. Snabbt och jämt tempo och en kropp som bara ville fortsätta. Snacka om att ge mersmak.

Resterande delen av julafton myste jag med familj och släkt med julmat, julklappar och allt som hör till. Underbart!

Gårdagen var en lugn och stilla juldag där jag faktiskt slöade bort stora delar av dagen i soffan. En långpromenad i blandannat Ekensbergsspåret fick det bli, men annars bara tid för återhämtning.

Julstämning i Ekensberg. Hmm...

I dag, annandagen till ära, fick jag träna loss lite med underbara Linn som körde två klasser på förmiddagen. Vi började med Fortgjort PulsGång och fortsatte sedan med Fortgjort Mage/Rygg. Riktigt skönt och framförallt väldigt, väldigt roligt att få lite inspiration och extra energi. Tack snälla för att jag fick komma och vara med i dag!

Annandagen avslutades hos pappa och hans sambo där det blev god mat, julklappar och mys. Jag lyckades, som precis hela tiden annars också den här julen, somna till i soffan. Soffor är rena rama sömnpillret för mig just nu. Kanske ett tecken på att kroppen börjar bli riktigt avspänd och lugn!? 

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig jul! :) kanske inte riktig julstämning med lera o barmark men desto härligare för löparrundan. Soffan hör till när man ska slappna av! Man ska passa på när man kan :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Petra: Jag kan inte annat än hålla med dig. Riktig avslappning för mig är en kombinaion av träning och soffan, typ. :)

    Kram

    SvaraRadera