söndag 11 december 2011

Paus och miljöombyte

I dag har jag och mitt ex-jobb slutit fred. Det går faktiskt riktigt bra, men nu börjar det kännas att min mest kritiska timme på dagen är här. Energin går ner och jag blir bara tröttare, tröttare, tröttare och mer okoncentrerad ju längre tiden går. Paus och lite miljöombyte är på sin plats - både för energin, inspirationen och för de begynnande sittsåren på röven. En promenad på det här så orkar jag nog köra några timmar till sen. Kreativiteten flödar och jag tackar ödmjukast för det! Välbehövligt!


Efter nio terminer på universitet har jag verkligen lärt mig vad som funkar för mig när det gäller plugg. Tidiga morgnar, greppa inspirationen när den kommer flygande, pauser, press, delmål, belöningar och fokus. Och, kanske framför allt, förbannat mycket jävlaranamma! Att plugga är långt ifrån en dans på rosor jämt, men samtidigt så häftigt att ständigt dra i sig ny kunskap, sträva framåt och utvecklas. Det är konstigt att man kan vara så trött på något som man samtidigt älskar så högt. Det är konstigt att man kan längta till studiernas slut samtidigt som man fasas för den dagen då de inte längre är en del av vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar