lördag 31 december 2011

Avslut och nystart

Årets sista dag är här. Ett perfekt tillfälle att tänka tillbaka på det passerade året, göra någon form av avslut och på samma gång blicka framåt. Jag har inga nyårslöften i form av att gå ner si eller så många kilon eller vad det nu kan vara. Däremot brukar jag formulera drömmar och mål inför det kommande året samtidigt som jag summerar och avslutar året som gått.

2011 var året då:
- jag började jobba som instruktör. Körde två yogaklasser i veckan under våren och utökade sedan med strax över fem klasser i veckan under hösten. Yoga och corepuls på schemat samt en hel del core och easyline som vikarie.

- jag insåg att jag nog aldrig kommer att släppa mitt instruerande.

- jag hade flera underbara och minnesvärda träningsupplevelser. Förutom allt instruerande så många timmar med löparskorna på fötterna, en underbar helg i Stockholm på konventet "Best of the best" tillsammans med några av mina underbara Korpenkollegor, terminsstarter med Korpens inspirationskväll i januari och Korpens konvent i augusti för oss instruktörer, instruktörsutbildningar och, kanske främst, massor av skratt, svett, träningsglädje och en enorm värme och gemenskap.

- jag, främst under höstterminen, utvecklades så explossionsartat som instruktör att jag faktiskt själv märkte av vilka stora steg jag tog framåt.

- jag fick jobb i vikariepoolen och senare som vikarie på en högstadieskola i Linköping. Växte som lärare och kom på att jag faktiskt befinner mig på helt rätt plats. Jag är som gjord för att vara i klassrummet.

- min lillasyster tog studenten och jag kom på att hon faktiskt inte var sex år längre...

- flera av mina nära vänrelationer utvecklades ytterligare och blev ännu mer djupa och starka.

- öppnade mitt hjärta, vågade lyssna på vad jag egentligen ville och släppte taget om förnuftet även fast det är fruktansvärt läskigt ibland.


2012 är året då:
- jag ska fortsätta att utvecklas som instruktör och fortsätta njuta av att instruerandet kan vara bland det roligaste man kan göra.

- jag ska satsa mer på min egen träning och då främst styrketräningen under vintern och löpningen under sommaren.

- jag ska få in en dansklass i veckan. Inte för att jag ska bli bätte på att dansa, utan för att det är så fruktansvärt roligt trots min kassa taktkänsla och brist på dasanta kunskaper.

- jag ska ta min lärarexamen!

- jag ska njuta, älska, våga, skratta, gråta, satsa, känna efter. Leva!

Tack 2011, välkommen 2012.

2012 - flying high. Med fötterna på jorden och huvudet bland stjärnorna. If you can dream it, you can be it!

2 kommentarer:

  1. sv: tack finaste du <3 du får alltid komma med tips, det vet du! gärna på olika mellanmål, frukostar, nyttiga snacks!

    SvaraRadera
  2. 2012 kommer att bli ditt bästa år någonsin!

    SvaraRadera