tisdag 6 december 2011

Morgonyoga i mitt hjärta

Tisdag likamed morgonyoga. Vaknade med en galet mörbultad kropp efter gårdagens mer än välbehövliga massage. Kände mig ungefär som femtio år äldre när jag på stela ben tog mig till bussen tidigt i morse. Inte precis det bästa utgångsläget för att yoga, men kanske då det egentligen behövs som bäst.

Hur som, det blev en helt fantastisk klass. Kanske en av mina bästa på väldigt, väldigt länge. Vågar knappast säga det, men är inne i ett riktigt härligt flow när det gäller mitt instruerande just nu. Det är skönt! Lever länge på känslan efter varje pass och längtar konstant efter nästa. Det är så det ska vara!

Dagens morgonyoga bjöd på mycket ben, men även en del mage, balans och en kombination av styrka och stretch. Brukar alltid, alltid se till att vi får med hela kroppen under ett pass och att alla delar får både styrka och mer utsträckande övningar. Sen blir det ju självklart mer fokus på någon eller några delar, men grunden är att hela kroppen ska få vara med och jobba någon gång under passet.

Nu ska jag njuta efter det behagliga lugn som yogan gav mig i dag. Ex-jobb står på schemat resten av dagen. Ska lura mig själv och säga att det är precis det absolut mest intressanta jag kan sysselsätta mig med just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar