lördag 10 december 2011

Julfest och zumba

Det börjar kännas att det är slutet på terminen. Jag är mitt uppe i mitt ex-jobbsskrivande och med deadline nästa måndag kan jag villigt erkänna att dagarna just nu består av plugg, jobb, äta, instruera klasser, träna och sova. Det där sistnämnda stryker dock på foten lite eftersom jag är så pass trött att jag inte kan sova på kvällarna. Jag tror inte jag behöver säga att jag längtar till nästa måndag då jag så tacksamt får tillbaka mitt liv och då tänker jag även ta mig lite julledigt. Efterlängtat är bara förnamnet!

I går jobbade jag hela dagen och på kvällen var det julfest med Korpen. Mat på restauranten Hälsofreak först. Så kul att träffa andra instruktörer som man inte hinner se så ofta och dessutom en rad nya ansikten. Korpen är häftigt - det är nämligen en salig blandning instruktörer.

Jag hade tänkt gå hem tidigt för att sedan skriva ex-jobb i dag, men det blev inte riktigt så. Någonstans behövdes det nog ett avbrott från alla prestationskrav som stått upp i halsen de senaste veckorna (eller egentligen hela terminen) så jag fastnade på ett uteställe tillsammans med fantastiska instruktörskollegor istället.

Som vanligt när jag somnat alldeles för sent (för självklart var jag tvungen att fixa med tvätten, damma och göra andra viktiga saker när jag kom hem mitt i natten så klockan blev nästan morgon innan jag slog följe med Mr. Blund. Typiskt mig!) vaknade jag med en galen huvudvärk i morse. Kändes som århundradets bakfylla, men med tanke på att jag är onykter typ en gång vart fjärde skottår så kan jag inte skylla på det. Och jag tänker verkligen inte skylla på åldern!

I dag har jag lyckats gå en långpromenad, storstäda, dansat zumba och skrivit lite ex-jobb. I morgon ska jag tokskriva. Längtar, längtar, längtar till dess att detta är färdigt!

Zumban i dag kan väl kanske räknas som dagens absoluta höjdpunkt. Galet roligt och svettigt! Mina lår är som två tegelstenar och tillsammans med min kassa dansförmåga kan jag väl inte påstå att jag var hetast i salen precis. Men vad sjutton gör det? Kul hade jag och det är verkligen huvudsaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar