fredag 16 december 2011

Två gånger CorePuls

I dag har jag agerat idrottslärare. Förra veckan öppnade jag min stora käft och kläckte ur mig att eleverna kanske ville testa att köra core. Deras ordinarie idrottslärare tyckte att det var en underbar idé och det tyckte jag också. Mina ben höll dock inte med i dag kan jag lova. Efter gårdagens marathon i gruppträningssalen satt det kvar en del seghet - för att uttrycka det milt. CorePuls är dessutom kanske inte riktigt något man bara gör bara så där. Det känns liksom lite i kroppen efteråt. Så, med ett sådant pass i kroppen sedan i går var det tufft att ta sig igenom ytterligare (!) två inom loppet av två timmar. Det var skakiga ben som gick hem efter jobbet i dag.

Två stycken nior fick testa passet. Lite modifierat mot det jag kör på Korpen så att det skulle passa dem bättre. Det gick bra och den största utmaningen var nog coachingen. Det krävs verkligen en helt annan pedagogik för att få en hel klass elever att ta i genom hela passet och våga bli lite trötta än vad det gör att instruera på gymmet. Deltagarna som kommer på mina ordinarie pass är liksom där för att träna, medan eleverna är där för att de har idrott på schemat. Stor skillnad! Men, jag är fruktansvärt stolt över mina finfina elever i dag. Så duktiga och kämpade verkligen bra trots att det var första gången de testade på den här typen av träning. När jag drog igång passen kändes det lite som att hoppa ut för ett stup. Jag visste inte alls om det skulle gå att ro i land, men det blev så otroligt bra!

I morgon har jag lovat benen lite vila. För ja, det är i benen som CorePulsen sätter sig mest på mig. Knäböj, utfall, telemarkshopp och gud vet vad känns mer än alla coreövningar tillsammans. En vilodag borde nog egentligen vara på sin plats i morgon, eftersom jag inte haft någon än den här veckan än så länge. Benen känns liksom som en bladning mellan gelé och cement. Mindre behagligt måste jag erkänna!

Trötta vänner!

Nu väntas fredagsmys och jag ska njuta av min första hemmakväll på hela veckan. Är, helt ärligt, riktigt sliten och i helgen väntar massor av ex-jobbsskrivande så en lugn, skön och mysig kväll är mer än välbehövligt för att orka de sista dagarna nu. Snart, snart julledigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar