onsdag 7 december 2011

Oestetisk middag

Jag är kass på att laga mat som ser bra ut på bild. Jag kan slänga ihop en och annan sallad som blir fotogenetisk, men där går nog gränsen. Som tur är smakar min mat dock, nästan alltid, väldigt bra. Tur det! Hade varit riktigt illa om den både var ful och smakade skit liksom. Eller om den var snygg men smakade dåligt. Med andra ord, det känns okej att jag sällan lagar snygg mat. Får skylla på att jag inte är matfåfäng helt enkelt.

I dag slängde jag ihop en av mina favoriter när det gäller snabbmat. Busenkelt, går snabbare än vad det gör att ens ta ut en helfabrikatsvariant ur frysen och dessutom smakar detta så galet gott. Billigt, mättande och näringsrikt också. Kan det liksom bli bättre? (Ja, det skulle väl vara det där med utseendet då...) Låt mig presentera min kära vän bananomeletten.


Bananomelett
1 portion

3 ägg
1 skvätt mjölk
1 banan

Vispa ägg och mjölk. Smula ner bananen. Vispa ihop. Ner med smeten i en stekpanna och grädda på medelvärme. Vänd när smeten stelnat på ovansidan. Klart!

Jag har tokdille på oliver just nu och äter det till det mesta. Eller direkt ut burken också för den delen. Stora kalamataoliver ska det vara. Ingenting annat! Så galet gott!

3 kommentarer:

  1. Tack snälla du! Känns så otroligt roligt och bra med pt utbildningen :) den där omeletten både såg och lät god!! Den snor jag redan idag tror jag :) men känner igen mig i det där med matfåfäng haha. Min mat blir aldrig snygg. Men god :)

    SvaraRadera
  2. Petra: Testa, testa! Den är riktigt god!

    Ingmarie: Tack snälla du! :)

    SvaraRadera