tisdag 27 mars 2012

Förvirrad instruktör

Tisdagar innebär dubbla pass att instruera, morgonyoga på Collegium och lunchpass på Skatteverket. Dagens pass på Skatteverket var en förvirrad historia. Började med att kläcka ur mig "sätt knäna under fötterna" och ungefär där höll sig nivån resten av passet. Grädden på moset var när jag helt lyckades missa en låt och var bergsäker på att det var dags för höft- och benlyft. En av maglåtarna försvann liksom helt ur minnet. Det roliga var väl att jag de två gånger som jag kört koreografin tidigare blandat ihop ordningen på låt 8 och 9. Nu lyckades jag istället helt förtränga att låt 7 existerade och sa stolt till mina deltagare att jag minsann inte skulle ta fel på ordningen på låtarna i dag. Haha!

Körde igång låten och insåg efter ungefär 15 sekunder att det liksom inte riktigt stämde. Inte så konstigt! Jag körde ju helt fel koreografi. 8:ans koreografi till låt 7. Min hjärna tänkte faktiskt tanken att jag skulle improvisera, men jag insåg rätt snabbt att det skulle ställa till stora problem till låten därefter. Dessutom gillar jag 7:an och ville köra rätt övningar till den. Bara att erkänna sitt misstag och vi fick oss alla ett gott skratt. Ibland är man bra förvirrad.

Resten av dagen har gått i en rasande fart med jobb och kvällsföreläsning. När jag cyklade hem från kvällsföreläsningen tänkte jag "skit, jag har inte hunnit träna i dag". Någonstans där lyckades jag liksom glömma att jag instruerat två pass, gått fyra kilometer samt cyklat fjorton. Bra där fröken Jensen. Mycket smart!

5 kommentarer: