tisdag 13 mars 2012

Release

Tisdag och veckans första pass har hunnit instrueras. Morgonyoga som vanligt. Det är helt galet vad skönt det är att det är ljust nu när klockan ringer vid halv sex. För några veckor sedan var vi överlyckliga över att det var ljust när klassen var slut klockan åtta och nu är det ljust när man går upp. Underbara vår!

Väldigt få deltagare på dagens klass vilket självklart är lite tråkigt. Jag får alltid lite svårt att leverera riktigt bra klasser när deltagarantalet är väldigt lågt. Det blir svårare att skapa en kontakt med de som är där. I dag var det bara två stycken vilket verkligen är lite. Alla mina stammisar utom en lyste med sin frånvaro. Kanske ska erbjuda väckning näste vecka?

Nu peppar jag igång mig för att köra MRL, som jag döpt om min core på Skatteverket till. Tanken när jag tog över den klassen den här terminen var att det skulle vara 45 minuter core. Jag tycker dock att 45 minuter med renodlad core är galet länge och har därför kört 15 minuter ben och rumpa innan det blir 25 minuter mage och ländrygg följt av stretch. Det är ett riktigt uppskattat och bra upplägg. Deltagarna är nöjda och de börjar känna skillnad i benen nu. Det är roligt. För mig tillhör liksom låren och rumpan coremuskelaturen, även om den kanske inte gör det rent teoretiskt.

Hur som helst så ska jag bjuda på release i dag. Nu musik och ny koreografi. Ska bli riktigt spännande att se vad de tycker. Jag är riktigt nöjd i alla fall!

Release-dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar