måndag 5 mars 2012

Nu är det vår. Så det så!

Hoppade in på gymmet efter jobbet i dag. Hade egentligen planerat morgonträning, men eftersom jag var galet trött i morse efter att ha kommit hem sent från Stockholm i går så sov jag faktiskt lite mer än en timme extra och hoppade därför morgonträningen. Välbehövligt och ett klokt val tror jag! Så, eftermiddagsträning fick det bli istället.

Överkroppsstyrka stod på schemat. Bicepscurls, latsdrag, tricepspressar, rodd, hantellyft, bänkpress och mycket mer i en salig blandning. Ostrukturerat, men väldigt tidseffektivt. Har som tanke att köra ett överkroppspass och ett helkroppspass i veckan i gymmet. Utöver det blir det löpning, spinning och någon annan gruppträningsklass när andan faller på. Dessutom har jag ju två yogaklasser i veckan att instruera så då får kroppen sträcka ut och benen, magen och ryggen får jobba lite extra under mitt core puls-pass på tisdagarna. Tror det blir bra. Lite annurlonda upplägg mot hur jag tänkte för några veckor sedan, men det känns som att jag verkligen har landat i vart jag vill ha fokus just nu och då blir detta upplägg bra. Ska återkomma med en mer detaljerad planering snart.

Förövrigt har jag börjat min resa mot chins. Jag kan verkligen inte oassisterade i dagsläget, men med hjälp av en chinsmaskin är tanken att kunna göra oassisterade chins till sommaren. I alla fall en! I dag tog jag första steget och körde tre gånger tio i maskinen. Hur mycket vikt jag hade som kompensation låter jag dock vara osagt...

Avslutade dagens träningspass med att bestämma mig för att det minsann är vår nu och när det är vår går man hem i träningsbyxorna. Utan överdragsbyxor alltså! Så, hem knatade jag med capritights och Converse. Att jag sen hade dunjacka på överkroppen är en annan femma. Fick en och annan konstig blick, men vad sjutton, det bjuder jag på. Är det vår så är det liksom.

2 kommentarer: