söndag 25 mars 2012

Sommartider hej, hej

Sommartid! Jag älskar verkligen när vi ställer om till sommartid. Dels för att kvällarna blir längre, men även för att jag får en lite mer normal dygnsrytm för ett tag. Det är alltid samma sak - veckorna innan vi går in i sommartid har min kropp snällt bestämt sig för att någonstans mellan fem och halv sex är den perfekta tiden för att vakna klarvaken, vardag som helg. I morse vaknade jag halv fem (sommartid) och var superpigg, men lyckades faktiskt somna om till halv nio. Kors i taket. Som sagt, jag älskar att få ställa om till sommartid.

Har startat dagen med supergod frukost. Varma hallon, turkisk yoghurt (laktosfri), pumpakärnor och flytande honung. Två ägg till det och så massor av vatten.


Nu har jag hoppat i löparstrassen och ska trampa iväg ut till Vidingsjö för att springa. Ligger, för mig, på en otroligt låg träningsdos den här veckan och det känns i både kroppen och humöret. Jag behöver mer träning och framförallt konditionsträning än vad kroppen har fått under veckan. Visst behövs mellanveckor som dessa ibland, men nu ska jag nog ta och växla upp lite. I think I need it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar