tisdag 20 mars 2012

Heeelt slut

Tisdagar är mina längsta dagar. För att uttrycka det milt. I morse ringde klockan halv sex. Tjugo över klev jag ut genom dörren, hoppade upp på cykeln och cyklade den tjugo minuter långa vägen ut till Collegium. Instruerade morgonyoga mellan sju och åtta. Körde ett snabbpass axlar uppe i gymmet efter det. Tolv högrepsset på under tjugo minuter. Rätt snabbt jobbat! Sedan cykla hem, äta, iväg till Skatteverket för att instruera lunchpass mellan elva och kvart i tolv. Vidare till jobbet, äta, jobba, gå hem och laga mat samt äta på tio minuter. En halvtimmes promenad i spöregn till universitetet, litteraturseminarium i svenska som andraspråk mellan fem och åtta, promenad hem, äta, duscha och nu landat i sängen. Heldag med andra ord! Behöver jag säga att jag brukar vara rätt slut i huvudet efter mina tisdagar?

Till dagens pass då. Startade med yoga och det blev en riktigt bra klass. Fokuserade på ben, mage, ländrygg och axlar i dag. Relativt mycket styrka och så ganska lång nedvarvning och avslappning på slutet. Jag är riktigt nöjd! Har överflöd av idéer och tankar till mina yogaklasser och det är kul att sjösätta lite nytt varje gång. Många av övningarna är ju återkommande, men det går alltid att modifiera och ändra om. I dag jobbade vi med en ny magövning samt små kobror utan händerna som stöd där ländryggen verkligen fick jobba ordentligt.

Om yogaklassen i morse kändes bra så var lunchpasset på Skatteverket rena rama mardrömmen. Jag kände redan vid första knäböjet att något inte stämde i kroppen och efter det kom illamående, lite lätt yrsel och stjärnor som hoppade framför ögonen. Fick på något sätt ihop klassen ändå, om man bortser från ett litet hjärnsläpp då jag blandade ihop platsen på två låtar och trodde att en balanslåt kom före rumplåten. Ett riktigt litet misstag med andra ord och lätt att fixa till. Statusen hos mig gjorde dock att jag inte fick till den där riktiga kontakten med deltagarna som jag annars brukar hitta väldigt lätt. Det kändes liksom som att jag inte riktigt var närvarande. Men men, inte så mycket att göra något åt nu. Bara att köra på nästa vecka igen.

Nu är det dags att släcka lampan och sova. Är så trött att jag nästan skulle behöva rigga upp ögonen med tändstickor. ZzzZzzZzZzzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar