onsdag 21 mars 2012

Spinning med trötta ben

Lite spinning fick det bli så här på onsdagskvällen. Andra veckan i rad och det ska nog få bli en etablerad onsdagstradition. Känns liksom lite lägligt efter tisdagens instruerande och torsdagens aktiva vilodag med yoga att instruera. Jag är så glad att jag tog mig själv i kragen och fixade Actickortet så att jag kunde komma igång med spinningen igen. Det har varit efterlängtat som bara den.

Körde samma pass som förra veckan och i dag fick jag ett bättre intryck. Inte samma viloinslag mellan låtarna som sist och jag hade lättare att pressa kroppen lite till. Det syndes på pulsen också att jag kunde gå upp lite i intensitet i dag. I övrigt känns det att jag har väldigt lite spinning i benen just nu och jag tror att spinningformen kommer att komma krypande nu under våren. Även om kroppen är träningsvan så krävs det ett tag för att vänja den vid ny(gaml)a träningsformer.

Dagens pass
Tid: 49:46
Medelpuls: 150 (73% av max)
Maxpuls: 181 (88% av max)
Känsla: Stark, men samtidigt trött. Otrolig mjölksyra i baksidan av låren hela passet.

Nu får benen vila under morgondagen, om man bortser från några timmars promenderande mellan jobbet och hemmet samt Collegium och hemmet och yogan som ska instrueras. Aktiv vilodag. I like!

I övrigt har Linköping bjudit på fantastiskt vårväder i dag med strålande sol, klarblå himel och femton plusgrader. Helt underbart! Jag är löplängtig som bara den, men benen ska få vänta till fredag. De behöver nämligen lite lugnt i morgon.

När det är vår går man till och från träningen utan överdagsbyxor. Helt fantastiskt att kunna gå ut så här utan att frysa (allt för mycket).

Varje dag går jag till och från jobbet, vilket innebär en promenad på drygt fyrtio minuter enkel väg. I morse bjöd morgonen mig på detta. Soooool! Så underbart! Lika härligt var det att knata hem på eftermiddagen. Åttio minuters promenerande var avklarat på ett kick.

2 kommentarer:

  1. Ja det är märkligt hur darriga benen kan bli när man "börjar" om med en grej som tex spinning. Men de vänjer sig snabbt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt. Det är så tydligt att kroppen blir bra på det den gör.

      Radera