torsdag 24 november 2011

Min egen röst ekar i skallen

Jobbat åtta timmar, varav fyra var ren undervisningstid, samt instruerat tre klasser på rad som avslutning på dagen. Behöver jag säga att jag har min egen röst ekandes i skallen? Lärarrösten, instruktörsrösten, yogarösten - i en salig blandning.

Hur som helst, fick hoppa in och vicka ett EasyLine-pass innan mina egna klasser nu i kväll. Just EasyLine tycker jag är rätt svårt att instruera då det är så pass speciellt. I dag blev det dock riktigt bra. Körde gemensamma styrkeövningar på alla brädor mellan styrkemaskinerna och jag tror att alla som var där gick hem med ett leende på läpparna och trötta kroppar. Gemensamma övningar gör att hela gruppen kan pressa sig lite extra genom att peppa varandra. Passade även på att köra lite i maskinerna själv också eftersom deltagarna var vana vid EasyLine och hade full koll på tekniken. Blir lite överflödigt att gå runt och rätta till sådant som inte behövs. Då är det bättre att jag peppar genom att köra själv också.

Efter EasyLine-passet var det dags att köra nya corepuls-koreografin för första gången. Jag var övertaggad, men mitt under andra (!) låten dog verkligen energin. Musklerna bara skakde och det var en ren pina att ta sig igenom resten av de åtta låtarna. Vet inte riktigt vad som hände. Kanske bara allmänt sliten. Nåväl, koreografin satt riktigt bra och till nästa gång ska jag bara fixa till några småsaker som jag missade på i dag. Det är inte lätt att vara perfektionist ibland.

Avslutade mitt klassmarathon med att instruera en helt fantastiskt härlig yogaklass. Vet inte om det var den nya musiken eller om det var min helt slutkörda kropp som gjorde att en helt otroligt avspänd känsla spred sig genom hela kroppen. Förvisso krampande och skakande muskler, men ändå så avspänd. Dessutom härligt att det verkar som att fler än jag hade den känslan. Underbart!

Nu känner jag mig som sju svåra år. Av någon anledning får jag alltid så svårt att äta efter mina urladdningar på torsdagarna och i dag, som varit lite extra, är inget undantag. Har dock pillat i mig lite mat och ska krypa in i duschen nu. Sen - SOVA! Trött, trött, trött, men fruktansvärt lycklig!

2 kommentarer:

  1. Jisses vilken dag! Behöver nog inte önska dig "God natt". ;-)

    SvaraRadera
  2. Ingmarie: det behövdes inte kan jag lova. Somnade som en stock! :)

    SvaraRadera