fredag 25 november 2011

Fredagsnöje

Har spenderat fredagkvällen mes storhandling delux på Ica Maxi. Bäst att passa på när man för en gångs skull får tillgång till bil. Jag älskar att storhandla och gör det gärna ensam och länge. I dag var inget undantag och det blev en rätt ordentlig summa som fick lämna kontot. Just mat är ingenting jag snålar in på. Bra mat är liksom grunden till att fungera och det får gärna kosta lite extra. Är kroppen glad är jag glad och glad blir kroppen av bra mat.

Nu är det påfyllt av det mesta här hemma så jag lär inte behöva gå hungrig den närmaste tiden precis. I helgen ska jag laga mat. Min matlagningsinspiration har äntligen börjat återvända efter att ha varit på villovägar allt för många månader.

I övrigt har jag spenderat kvällen med en halvtimmes promenad samt gjort mitt livs första julskinka alldeles nyss. Det sistnämnda känns som en helt normal sysselsättning en fredagkväll vid tiotiden.

Två kilo apelsiner, två kilo äpplen, ett kilo avocado och ett och ett halvt kilo banander gjorde att fruktskålen blev lite så där lagom överfull...

2 kommentarer:

  1. Jävlar vad mycket frukt, hahahaha :D Du tänkte inte köpa lite mer? ;)

    Ge tips på nyttig mat! Behöver inspiration!! <3

    SvaraRadera
  2. Josefin: Hade tänkt köpa clementiner också, men de var inte fina. ;)

    Återkommer med recept. Har fått massor av inspiration från ingensrtans så nu får du hålla i dig snart. Hihi!

    SvaraRadera