fredag 18 november 2011

Here we go

Att skriva är att uttrycka sig. Att uttrycka sig är nödvändigt för att må bra. Jag behöver skriva. Jag älskar det! Någonsans där insåg jag att jag behöver ett forum, ett kravlöst forum, där mina tankar och min kreativitet kan få komma till utlopp. Med andra ord, here we go! Jag i bloggformat.

Om skriva är att må bra, vad finns då mer som är att må bra? Träning är ett av mina svar. Jag lever för min träning. Lever och andas min träning. Träning, eller egentligen hälsa i största allmänhet, i kombination med skrivande känns därför som en utmärkt kombination. För ska jag skriva ska det vara om någonting jag brinner för. Det känns relativt lönlöst annars. En privat dagbok på nätet är nämligen så långt ifrån mig man kan komma och då känns en träningsprofilerad blogg ganska tänkbart. Och roligt!

Vem är då jag?
Finns det egentligen någon fråga som är svårare? Kort och gott - Emelie, 23 år, ursprungligen från Nyköping, boende i Linköping. Säger egentligen inte så mycket och är en otroligt opersonlig beskrivning. Lite mer ingående så flyttade jag från Nyköping 2007 till Linköping för att börja studera och där är jag kvar. Läser nu mitt sista år på lärarprogrammet vid Linköpings universitet. Kommer att få en examen på 300 hp - gymnasielärare i svenska och religion. Utöver detta läser jag även svenska som andraspråk på halvtid samt arbetar som lärare på en högstadieskola i Linköping. Är det någonting som jag brinner för lika mycket som träning, kost och hälsa är det nämligen undervisning. Jag lever när jag står i klassrummet.

Levande är jag även i gruppträningssalen, på yogamattan, springandes i skogen eller i gymmet. Jag är instruktör på Korpen Linköping och tränar, utöver mina klasser, även en hel del på egen hand. Yoga och de flesta typer av funktionell träning samt löpning är det som ligger mig varmast om hjärtat, men jag backar inte för en och annan dansklass (även om jag saknar både taktkänsla och kordinationsförmåga). För mig är träningen min ventil där jag gör av med stress och samlar ny energi. Träning är, och ska alltid vara, ren och skär glädje!

Utöver mina gruppträningsinstruktörsutbildningar har jag även läst kurser i näringslära, anatomi, fysiologi och idrottsvetenskap för att bredda mina kunskaper. Jag är ständigt på jakt efter nya utmaningar och älskar att lära mig nya saker!

Så, det är nog jag - väldigt enkelt förklarat.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar