tisdag 29 november 2011

Lugn och stabil hela dagen

Att starta dagen med morgonyoga är ett ganska bra recept på hur man håller sig lugn och stabil resten av dagen. Tisdagar är mina absoluta favoritdagar just av den anledningen att jag får morgonyoga mig igenom en timme samtidigt som solen går upp. Rätt magiskt faktiskt! Att dessutom få dela med sig av känslan och upplevelsen till andra gör det hela bättre. Underbara, fantastiska yoga. Vad jag älskar dig!

Morgonens klass valde jag att göra relativt dynamisk samt med en del fokus på balans och bålstyrka. Känns att jag instruerade core sent i går. Magmusklerna hade nämligen inte riktigt vaknat på rätt sida. Hur som, blev ett riktigt bra pass där den där riktiga yogamagickänslan infann sig. Deltagarna nöjda, jag nöjd!

Nu ska jag ta tag i dagens måste - ex-jobbsskrivande. Känns helt okej efter en så här bra start på dagen och efter att frukost nummer två precis landat i magen.

1 kommentar:

  1. tack tack snälla du :) Är allt bra? yogamagic känslan låter underbar!!

    SvaraRadera