torsdag 24 november 2011

Livet är en resa

Livet är en resa. En resa där resan är själva målet. En resa där man ständigt utvecklas, växer och tar sig framåt. Ibland tar man en omväg, kör fast i en återvändsgränd eller kommer på villovägar. Någonstans är nog dessa omvägar viktiga för att man ska reflektera över sina val. Även om de är tunga är de fruktansvärt nyttiga och när man senare är på rätt väg igen är man ofta både starkare och mer fokuserad.

I dag slog det mig hur rätt jag är för mitt yrkesval. Jag råkar bara inte plugga till lärare. Jag är det verkligen och då menar jag att jag är det rakt igenom. Det är så rätt för mig och det är häftigt att ha hittat så rätt. Jag älskar mitt yrke och jag älskar mitt jobb! Vägen dit där jag är i dag hat varit lång och bitvis krokig, gropig och hal, men nu är jag på en raksträcka. En raksträcka där det bara är att gasa och ta för sig av livet. Jag vet att det kommer fler krokar, gropar och fällor längre fram och det ska vara så. För det är resan som är målet. Njut av raksträckorns, kämpa i uppförsbackarna och ta det försiktigt vid halkan. Skapa en dröm, ett mål, och sikta dit. Njut och lär dig av resan och gör det med passion. You are the creator of your life!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar