måndag 28 november 2011

Kärlek till instruktörsjobbet

Hade planerat zumba i dag, men vid lunchtid fick jag ett sms med frågan om jag kunde vicka en core på kvällen och självklart ställer jag upp när jag har tid och möjlighet. Så, zumban som deltagare blev corepuls som instruktör istället. Fantastiskt!

CorePuls är en ganska speciell coreklass då den är lite tuffare än många andra klasser. Det känns ordentligt i kroppen efter ett pass om man säger så. Deltagarna på kvällens pass var iställda på ett vanligt corepass och blev nog lite chockade när vi startade med fem minuter konstant knäböj i olika hastigheter följt av låtar med utfall, telemarkshopp, saxningar och lite annat i ytterligare tio minuter innan det blev mer traditionell coreträning sista halvtimmen. Jag måste säga att jag är mäkta stolt över mina deltagare i dag. De gjorde mig så otroligt varm i hjärtat när de kämpade på och var så duktiga. Efter passet sa jag att som kvitto på min tacksamhet så bjöd jag helt enkelt dem på en härlig träningsvärk i morgon. För en sak är säkert, CorePuls lämnar mer eller mindre träningsvärk efter sig.

Nu är jag nyduschad, nyäten, trött i kroppen och lycklig i själen. Träningen skänker så otroligt mycket glädje, värme och kärlek och att dessutom få instruera lyfter det hela till en helt annan nivå. Instruktörsjobbet är fantastiskt! Som i dag, totalt opepp och nästan gråtfärdig av trötthet innan passet. Efteråt är alla problem i världen mycket mindre, energin strömmar och jag bara ler av alla fina ord som jag fick i dag. Alla borde verkligen få testa på det här. Det är inte klokt vad man växer som människa. Jag är så ödmjuk och tacksam för att vi har världens finaste deltagare på Korpen.

Nu ska jag snart krypa ner i sängen och läsa. Om tio timmar är det dags att rulla ur yogamattan på Collegium och instruera min hjärteklass - morgonyoga!

1 kommentar:

  1. sv: håller med om att det bara är text efter text och man får aldrig riktigt kläm på det. han är ambitiös dock, åtminstone framstår han som det, men han lär inte ut så bra tycker jag..

    SvaraRadera