måndag 21 november 2011

Koreografiträning och zumba

Måndag, ny vecka och nya tag. I alla fall nya tag när det gäller pluggandet för min del. Allt det där andra flyter på, men studiemotivationen har, minst sagt, varit högre. Det går liksom lite segt så att säga.

För att lätta upp stämningen efter en riktigt dålig pluggdag åkte jag till Collegium på eftermiddagen och tränade igenom corelåtarna jag hittills tryckt in i huvudet. De sitter riktigt bra nu och det känns skönt. Tänkte hinna få in två till i kväll innan det är dags att sova. Dock är det maglåtar som ska tränas in. Min stackars rumpa är glad att den inte behöver jobba mer i dag - träningsvärk!

Avslutade det hela med att hänga med på ett pass zumba. Har lyckats lova mig själv att lära mig dansa 2011 så det börjar bli dags att sätta fart. Riktigt roligt och svettigt var det i alla fall och nu när jag inte längre instruerar måndagkvällar ska jag försöka få in detta pass varje vecka. Det är skönt att bara vara deltagare i bland.

Nu blir det sen middag och sedan lite mer koreografitraggalnde som sagt. Det där med pluggande - det får vänta tills i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar