lördag 26 november 2011

Godaste fiskgrytan

Matlagningslusten har, som sagt, återvänt och i dag har jag lagat en laxgryta som blev helt galet god. Grundreceptet hittade jag här, men jag gjorde om det ganska ordentligt. Är galet nöjd och ett gäng med matlådor har landat i frysen också. Perfekt!

Fisk är ju min stora favorit när det gäller mat och lax är i denna kategori ganska överlägsen. Lax i alla former är så galet gott och jag lovar att denna gryta inte är ett undantag.



Laxgryta
4 portioner

1 gul lök
2½ dl matlagningsgrädde
1 burk Santa Maria Pineapple Salsa
4 laxfiléer
Salt
Peppar
Chiliflakes
Garama Masala
Curry (stark)
Spiskummin
Paprikapulver

Stek finhackad lök i lite smör. Rör ner matlagningsgrädde och Pineapple Salsa och låt koka upp.

Krydda och smaka av.

Rör ner laxen skuren i kuber.

Låt sjuda i 10-15 minuter.

Servera med (rå)ris och grönsaker.

Nu ska maten få landa i magen ordentligt och sedan ska jag omvandla den till energi. En löprunda står på tur efter lite städning och framplockning av adventsljusstake.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar